Официальный блог DIBAL Ukraine про весовые технологии

Новости и анонсы Dibal Украина.

Каси самообслуговування (Self-Checkout)

Каса самообслуговування (Self-Checkout) – спеціальний пристрій, що дозволяє покупцеві самостійно сканувати, зважувати і оплачувати товари. Рітейлери встановлюють її, щоб розвантажити касову зону і знизити потребу в персоналі. Каси самообслуговування займають менше місця, ніж класичний касовий вузол, що дозволяє на рівній площі розмістити більше число касових ліній. Це рішення найефективніше при невеликій кількості товарів в кошику і нерівномірному потоці покупців.

При такій організації самообслуговування персонал не залучений в роботу з готівкою і сканером. А всі операції, що здійснюються покупцем, контролюються машиною. З такою касою не можна вступити в змову, і вона не обрахує - останнє особливо б'є по репутації магазину: обрахував касир (навіть якщо не спеціально), а сприймається так, ніби обдурив рітейлер.

Оскільки при роботі з касою самообслуговування на покупця покладено частину функцій касира, в рішенні передбачена система безпеки, яка контролює правильність здійснюваних операцій. Один з класичних варіантів: система контролю товарів за вагою - програма знає вагу всіх товарів, і, непомітно для покупця, перевіряє його при кожному скануванні. Іноді систему контролю товарів за вагою комплектують датчиками розпізнавання товарів і вимірювання габаритів. Але такий підхід використовується рідко, враховуючи його ненадійність. Крім того, будь-яке ускладнення системи веде до уповільнення обслуговування покупця. А зайва «суворість» налаштувань системи контролю генерує надмірне число ситуацій, що вимагають втручання персоналу.

Також важливою особливістю Self-Checkout, в порівнянні зі звичайною касою, є повністю автоматична обробка готівки. Це майже виключає ризик прийому до оплати підроблених грошових знаків і спроби шахрайства за схемою «я вам більше грошей давав - чому так мало решти?». Варто пам’ятати, що встановлені на території маркету вагові кіоски теж значно пришвидшують потік клієнтів на кассах. Міжнародна практика доводить, що не варто економити на вагах відомих брендів (на кшталт DIBAL), оскільки протягом років експлуатації вони більш ніж втричі окуповують витрати на їх утримання.